• Wie zijn wij
  • Organogram
  • Raad van Toezicht
  • Bestuur en bestuursbureau
  • GMR
  • Vakanties
  • Klachten
  • Passend onderwijs
  • Ouderbetrokkenheid
  • Onderwijsvormen
  • Verlof
  • Leerplicht
  • Stedelijk toelatingsbeleid
  • Vacatures
  • Werken bij Zonova
  • ZonovAcademie
  • Opleiden in de school
  • Werken als invalkracht?
  • Zij-instromers
  • Onderzoek en ontwikkeling
  • Functieportretten
  • Missie - Visie
  • Meerjarenbeleidsplan
  • Jaarverslag
  • Privacyverklaring
  • Reglementen

Klachten

 

Heeft u een klacht? Gaat u dan altijd eerst naar de school (de leraar of de schoolleiding). Pas wanneer u er met de school helemaal niet meer uit komt is er ook onze klachtenregeling. Hieronder treft u deze aan.
Voor onze klachtenregeling klik op onderstaande link
klachtenregeling
 

Taakomschrijving interne contact personen Zonova
Er is op iedere school ten minste één contactpersoon die de klager (leerling, ouders, personeelslid) verwijst naar de externe vertrouwenspersoon voor begeleiding bij de klachtenprocedure en naar een functionaris die de klacht kan wegnemen. De contactpersoon zal daartoe:

  • De eerste opvang van de klager verzorgen
  • De klager informeren over informele en formele oplossingsmogelijkheden
  • De klager eventueel in contact brengen met de externe vertrouwenspersoon voor begeleiding tijdens de klachtenbehandeling
  • De klager zelf laten beslissen welke vervolgstap hij/zij wil nemen.
  • Een personeelslid doorsturen naar de extern vertrouwenspersoon, indien nodig met een overdrachtgesprek

De contactpersoon beperkt zich tot deze taakstelling. De contactpersoon begeleidt de klager niet in welke vorm dan ook, bemiddelt niet en lost niet op.

 

Rol van de extern vertrouwenspersoon: Opvangen en begeleiden van de medewerker/ouder met een vraag/klacht

  • Opvang en eerste aanspreekpunt zijn voor medewerkers die ongewenste omgangsvormen ervaren. Luisteren naar en begeleiden van de melder met als doel bij te dragen aan beëindiging van het ongewenst gedrag, de- escalatie van het conflict en het verbinden van de betrokken partijen.
  • Doorverwijzen naar professionele hulpverleners en juridisch adviseurs, als de melding de rol van de vertrouwenspersoon overstijgt of andere zaken betreft dan ongewenste omgangsvormen
  • Begeleiden en ondersteunen van de melder bij diens gang naar de klachtencommissie (formeel traject) omdat het indienen van een klacht voor de klager zowel mentaal als inhoudelijk belastend kan zijn. De vertrouwenspersoon is inhoudelijk niet bij de klachtenprocedure betrokken.
  • Nazorg bieden aan melder/klager en zorgen dat de klacht goed is afgehandeld. 

De vertrouwenspersoon staat in dienst van de klager en zal dus zelf geen bemiddeling doen of inhoudelijke standpunten in nemen. Ook doet de vertrouwenspersoon niet aan waarheidsvinding. 

De externe vertrouwenspersoon van Zonova is mw. Minke Fuijkschot 06 31631673, te of via email mfuijkschot@hetabc.nl.

 

Contactgegevens

Stichting Zonova
Schonerwoerdstraat 1a
1107 GA Amsterdam Zuidoost
t: 020-3116464
info@zonova.nl

Routeplanner

Stichting Zonova
Schonerwoerdstraat 1a

1107 GA Amsterdam
info@zonova.nl 

020 311 64 64

Wij zijn te vinden op social media
op de volgende kanalen:

 

FacebookTwitterLinkedIn

 

 

 

Copyright 2023 - Stichting Zonova
Inloggen | Sitehand - Design website met CMS | Ziber - Website software