• Wie zijn wij
  • Organogram
  • Raad van Toezicht
  • Bestuur en bestuursbureau
  • GMR
  • Inloopspreekuur ouders
  • Passend onderwijs
  • Onderwijsvormen
    • Waldorfstroom in Zuidoost
  • Startklas & Zuidoost Plus
    • Startklas
    • Zuidoost Plus
  • Vrijwillige ouderbijdrage
  • Leerplicht
  • Stedelijk toelatingsbeleid
  • Klachten
  • Vacatures
  • Werken bij Zonova
  • ZonovAcademie
    • Professionalisering
    • Onderzoek en ontwikkeling
    • Opleiden in de school
  • Zij-instromers
  • Functieportretten
  • Koers 2030
  • Jaarverslag
  • Reglementen

Klachten

 

Heeft u een klacht? Gaat u dan altijd eerst naar de school (de leraar of de schoolleiding). Pas wanneer u er met de school helemaal niet meer uit komt is er ook onze klachtenregeling. Hieronder treft u deze aan.
Voor onze klachtenregeling klik op: klachtenregeling
 

Interne contactpersonen Zonova
Er is op iedere school ten minste één contactpersoon die de klager (leerling, ouders, personeelslid) verwijst naar de externe vertrouwenspersoon voor begeleiding bij de klachtenprocedure en naar een functionaris die de klacht kan wegnemen. De contactpersoon zal daartoe:

  • De eerste opvang van de klager verzorgen
  • De klager informeren over informele en formele oplossingsmogelijkheden
  • De klager eventueel in contact brengen met de externe vertrouwenspersoon voor begeleiding tijdens de klachtenbehandeling
  • De klager zelf laten beslissen welke vervolgstap hij/zij wil nemen.
  • Een personeelslid doorsturen naar de extern vertrouwenspersoon, indien nodig met een overdrachtgesprek

De contactpersoon beperkt zich tot deze taakstelling. De contactpersoon begeleidt de klager niet in welke vorm dan ook, bemiddelt niet en lost niet op.

 

Externe vertrouwenspersoon Zonova

Rol van de extern vertrouwenspersoon: Opvangen en begeleiden van de medewerker/ouder met een vraag/klacht

  • Opvang en eerste aanspreekpunt zijn voor medewerkers die ongewenste omgangsvormen ervaren. Luisteren naar en begeleiden van de melder met als doel bij te dragen aan beëindiging van het ongewenst gedrag, de- escalatie van het conflict en het verbinden van de betrokken partijen.
  • Doorverwijzen naar professionele hulpverleners en juridisch adviseurs, als de melding de rol van de vertrouwenspersoon overstijgt of andere zaken betreft dan ongewenste omgangsvormen
  • Begeleiden en ondersteunen van de melder bij diens gang naar de klachtencommissie (formeel traject) omdat het indienen van een klacht voor de klager zowel mentaal als inhoudelijk belastend kan zijn. De vertrouwenspersoon is inhoudelijk niet bij de klachtenprocedure betrokken.
  • Nazorg bieden aan melder/klager en zorgen dat de klacht goed is afgehandeld. 

De vertrouwenspersoon staat in dienst van de klager en zal dus zelf geen bemiddeling doen of inhoudelijke standpunten in nemen. Ook doet de vertrouwenspersoon niet aan waarheidsvinding. 

De externe vertrouwenspersoon van Zonova is Grietje Drooglever:
gdrooglever@hetabc.nl  of  0657636192

Stichting Zonova
Schonerwoerdstraat 1a

1107 GA Amsterdam
info@zonova.nl 

Telefoon: 020 311 64 64

 

Privacyverklaring Stichting Zonova

Wij zijn te vinden op social media
op de volgende kanalen:

 

FacebookTwitterLinkedIn

 

Taalkeuze:

 

 

 

 

Copyright 2025 - Stichting Zonova
Inloggen | Ziber Website